مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی هنرمندان در پارک شاهد کرمانشاه برای عرضه محصولات این رشته هنری صنایع دستی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 10 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس جلیل بالایی،‌ با اشاره به 20 خرداد ماه به عنوان سالروز جهانی صنایع دستی در کشور، اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی به این مناسبت در منطقه دبیر عظم کرمانشاه دایر می‌شود که 20 نفر از صنعت‌گران رشته‌های گوناگون آثار خود را در معرض دید عموم علاقمندان قرار می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد‌: پیگیری موضوع بیمه هنرمندان صنعت‌گر در قالب طرح حمایت از صنعت‌گران در واقع یکی از دغدغه‌های این قشر تلاشگر و فرهیخته استان است.

وی حمایت و ایجاد فضایی برای برای عرضه و فروش محصولات تولیدی صنایع دستی را یکی از مهم‌ترین مطالبات و درخواست‌های آنان دانست و افزود:‌ نمایشگاه‌های متعدد و موقت در راستای رفع نیاز این هنرمندان در اماکن مختلف استان دایر می‌شود که البته این تسکین مقطعی است و باید جایگاه ثابت ویژه‌ای برای آنان در سال‌جاری در نظر گرفته شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از احداث یک نمایشگاه دائمی صنایع دستی در تابستان سال‌جاری و در محل پارک شاهد کرمانشاه برای این نوع هنر پر طرفدار و اصیل در منطقه خبر داد.

این مسؤول اظهار داشت:‌ استان کرمانشاه در زمینه عرضه صنایع دستی در سال 95 توانست 25 میلیون دلار انواع صنایع دستی را به کشور عراق صادر کند که این میزان مجزای از تولید این نوع آثار برای استفاده داخلی در منطقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار